در هفته جهانی نجوم انجام شد؛
تجهیز کانون علوم و فناوری های نوین مرکزهرمزگان به سه دستگاه آسماننمای سیار و تلسکوپ
همزمان با فرارسیدن هفته جهانی نجوم، کانون علوم و فناوریهای نوین ایران مرکز هرمزگان وابسته به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و نجومی کودکان و نوجوانان، به سه دستگاه پیشرفته آسماننمای سیار و سه دستگاه تلسکوپ مجهز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان؛ پروین پشتکوهی، مدیر کل کانون هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: این اقدام ارزشمند که با حمایت و پیگیریهای صورتگرفته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به ثمر نشسته است، گامی مهم در جهت تحقق اهداف آموزشی و ترویجی این نهاد در حوزه علم نجوم به شمار میرود.
وی اعتبار هزینه شده برای این تجهیز ۶۱میلیاردریال اعلام کرد و افزود: تمرکز اصلی ما بر بهرهمندی کودکان و نوجوانان مناطق کمبرخوردار و همچنین روستاها و مناطق دورافتاده است تا بتوانیم فرصتهای برابر علمی را برای تمامی کودکان و نوجوانان استان فراهم آوریم. تجهیز این مرکز به آسماننمای سیار و تلسکوپ، امکان اجرای برنامههای جذاب و کاربردی را در مدارس و مراکز فرهنگی این مناطق فراهم خواهد کرد.

پشتکوهی با اشاره به برنامههای اجرایی این هفته، خاطرنشان کرد: بهمناسبت هفته جهانی نجوم، برنامههای ویژهای شامل نمایشهای علمی و رصد آسمان با استفاده از تلسکوپها برای دانشآموزان و علاقهمندان در شهر بندرعباس و همچنین در شهرستان فین برگزار شد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.
گفتنی است؛این اقدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، نویدبخش آیندهای روشنتر در حوزه آموزش علوم پایه و نجوم برای نسل آینده استان است و انتظار میرود با گسترش این فعالیتها، شاهد تربیت نسلی آگاهتر و علاقهمند به اکتشافات علمی باشیم.
